
DynamICK Integration - commerciële benaming: ‘Fusies en Overnames’ - focust op integratietrajecten naar aanleiding van een fusie of overname.
Voor organisaties die meer willen dan een juridische fusie: één gedragen verhaal, één werkende organisatie.
DynamICK begeleidt bij het integreren van mensen, teams en processen voor, tijdens en na een overname of fusie.
Een fusie of overname is complex. Er komt meer bij kijken dan cijfers of handtekeningen. Zodra mensen, processen en culturen samenkomen, begint pas het échte werk.
DynamICK ondersteunt integratietrajecten in hun volle breedte, van cultuur en communicatie over samen-werking tot structuur en systemen. Want als het schuurt, dan vaak daar.
Onze blik? Zowel strategisch als mensgericht.
Onze aanpak? Bruggen bouwen tussen beide organisaties, weerstanden begrijpen, systemen afstemmen en teams verbinden.
Het doel? Een toekomstgericht geheel dat werkt.
Het resultaat? Een performante én mensgerichte organisatie, met betrokken medewerkers en gedragen keuzes. En het verander- en innovatievermogen? Stevig verankerd. Zodat verandering ook blijft werken.
Typisch DynamICK? Voor integratietrajecten bij fusies en overnames vind je meer informatie op www.fusiesenovernames.be. Binnen Fusies en Overnames werken we nauw samen met Green Elephants.

Als businesscontroller en rechterhand van de CFO leidde Peter de centralisatie van de administratieve ondersteunende diensten binnen een familiale KMO in de automotive sector. De administratieve ondersteuning, customer service en boekhouding van 6 garages werden gecentraliseerd op 1 locatie.
Het resultaat? Een uniforme facturatie en 1 aanspreekpunt voor klanten bij problemen, ongeacht de garage waar ze langs gingen.
Relocatie van een uitvoerend team van Gent naar Brussel en de succesvolle integratie in het lokale team na een overname realiseerde Peter door een open en transparante houding tov zijn medewerkers. Luisterend naar en begrip tonend voor hun argumenten werd het ganse team bereid gevonden de meerdere dagen per week in Brussel te werken.
Het samenvoegen van 2 business units en een bijhorende herschikking van de medewerkers leidde ertoe dat vier teams gereduceerd werden tot twee.
Terzelfdertijd werden de processen geharmoniseerd en best practices uitgerold. Dit leidde tot schaalvergroting, centralisatie van Order-to-Cash, efficiëntiewinst én een aanzienlijke kostenbesparing.